Trött!

 

Sicken dag!

 

Började jobba kl 9 och tiden gick hyffsat långsamt innan lunch. Lite folk och varorna som skulle komma idag kom aldrig. Vid fyra slutade Anja och Carina och då var det bara jag och Emma kvar, men vi tänkte att vi skulle klara att vara själva eftersom att det har varit så lugnt hela dagen.

Men bara några minuter efter att de gick ringde telefonen och det var snubben med varorna som ville att vi skullle komma och öppna dörren till lastkajen. Det var bara till att springa ner men när jag väl kom dit så stod där världens störtsa lastbil! Jag tänkte att den kommer verkligen inte ner här, och det gjorde den inte heller. Snubben som körde var helyr och sa att vi skulle få 40 kolli medan vi bara väntade på 16.. Sedan fick jag se hans fraktsedlar och såg att dessa var ju till Scorett och Ecco på södra förstadsgatan och inget var till oss! Snackade med honom och sa att det var skumt och om han verkligen hade något till oss?

Så vi gick och kollade i lastbilen och tillslut hittade vi en pall med 16 kolli som var adresserat till oss. När vi fick ut pallen upptäckte jag att jag hade blivit utelåst så vi kom inte in med pallen! Fick springa in på Åhléns och fråga om de kunde öppna och tack och lov kunde de det!

När jag väl kom upp till butiken var det ju såklart asmycket folk så fick springa direkt till kassan och hjälpa Emma. När vi fått undan kön började jag med att leverera in varorna. Fyy fan skyndade mig skitmycket och hann med alla 16 kollin på ca 45 min:)

Efter det var det bara lite mer än en timme kvar tills vi stängde och tillslut var kl 19!

Nu sitter jag här i soffan och har precis ätit en kebabtallrik från Papegoja:) Den var välbehövd!

Är helt slut så det blir en väldigt lugn fredag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0